Skip to main content

Was jij ook zo blij dat je baby geen speen wilde?

Voordat ik kinderen kreeg had ik al meteen besloten dat mijn kinderen geen speen zouden krijgen. Iedereen heeft vast wel eens verhalen gehoord over kindjes die weigerden hun speen weg te doen, die met een speen naar de kleuterklas gaan, op alle foto's staan met een speen in hun mondje, en meer van zulke verhalen.

Om ervan af te komen is volgens de verhalen helemaal niet zo gemakkelijk. Je zou denken, gewoon weggooien, paar dagen laten huilen en klaar. Maar nee volgens de verhalen is het niet zo makkelijk.

Dus mijn besluit stond vast, mijn kinderen krijgen geen speen!

Toen ik eenmaal zwanger werd was een van mijn eerste aankopen wel een speen want ja ze zijn zoooooo schattig! Maar die had ik dus niet gekocht met de intentie om mijn kind te laten spenen.

Toen ik mij ging inlezen en las dat een speen bij pasgeboren baby's de risico's op wiegendood schijnen te verminderen, kreeg mijn baby toch een speen. Want hallo, makkelijke keuze toch!?

Geen van mijn kinderen zijn echter speen kinderen en spuugden hun speen steeds uit. Daar was ik stiekem heel erg blij mee want ik dacht meteen, mooi wij hoeven straks niet te ontspenen. Terwijl ze sliepen stopte ik er wel een speen in in verband met het wiegendood verhaal, maar 's-morgens lag die speen altijd weer ergens anders. Wat waren wij blij zeg, ja papa ook!

MAAR mocht ik ooit nog een derde kindje mogen krijgen dan duw in die speen door zijn of haar strot! hahaha figuurlijk natuurlijk, maar als ik dus ooit een derde krijg dan krijgt deze een speen of hij/zij deze nu wil of niet.

Waarom zou je denken???

Nou baby's willen zichzelf troosten en als ze de speen niet willen of niet hebben zoeken ze dus iets anders. Je raad het vast al.....juist een duim!!!! En die duim kunnen we niet weggooien!!!

En dan zit je dus ineens met twee duimende jongens.

Mijn oudste had ook niet eens een voorkeur, linker duim, rechter duim, maakte niks uit. Mijn jongste wil alleen zijn rechter duim, dus als wij deze zouden afplakken dan duimt hij niet, maar hij raakt daar wel erg gefrustreerd van, dus dat doen we niet.

Mijn oudste is nu eindelijk gestopt met duimen op school, maar zijn tanden staan nu wel al scheef en erger nog, zijn kaak is om zijn duim gegroeid. Dus dat wordt beugel nummer 1.

We hebben echt van alles geprobeerd bij mijn oudste, maar het lukte echt niet om hem ervan af te krijgen, dus eigenlijk hebben we het maar opgegeven. Behalve dat wij hem hebben verboden om op school te duimen. Hierdoor zou hij namelijk een mikpunt van pestgedrag kunnen worden en dat willen wij niet. Dus sinds hij in groep 3 zit is hij gestopt met duimen op school.

Met mijn jongste weet ik niet hoe het zal gaan, maar wij zijn al aan het sparen voor beugel nummer 1 dus waarom niet meteen voor beugel nummer 2.....

Zijn jullie kinderen speen kinderen of duim kinderen? Hoe denken jullie erover?


Lovingmommy

Comments

Popular posts from this blog

Waarom ik een pauze had ingelast

Een aantal van jullie hebben misschien gemerkt dat ik een tijdje geen blogposts meer heb geschreven. Zoals beloofd ga ik jullie vandaag de reden(en) hiervan vertellen. Een reden is dat ik mij even wilde focussen op mijn lichamelijke herstel en mijn gezin. Zoals jullie misschien nog weten heb ik, inmiddels twee jaar geleden, een ongeluk gehad waarvan ik nog steeds niet helemaal hersteld was. Inmiddels ben ik sinds een paar maanden weer helemaal de oude en weer volledig aan het werk. Dus dat stukje is gelukt! Dan nu mijn tweede reden: Een tijdje geleden schreef ik een blogpost over een mogelijk derde kindje. Ik schreef hoe ik erover dacht en ik schreef over mijn twijfels. Wilde ik het wel echt? Of wilde ik gewoon heel graag een meisje? Als je deze blogpost wilt nalezen, klik dan op onderstaande link: http://lovingmommy2.blogspot.com/2018/01/een-derde-kind.html?m=1 Ik besloot toen, met mijn man samen, dat we er niet voor zouden gaan zolang we alleen een meisje wilden. Wa

Mijn gender reveal party

Toen ik zwanger was van mijn eerste twee kindjes, was het nog niet echt in om een babyshower te krijgen. Een gender reveal party was toen helemaal nog geen ding in Nederland. Nu ik zwanger ben van mijn derde kindje is het echter helemaal hot! Maaaar ik hou de dingen heel graag in eigen hand, dus iemand anders vragen een babyshower te organiseren is niet echt een optie. Dus dat moest dan maar een gender reveal party worden...maaaar zoals ik al eerder schreef, ik wil het wel graag in eigen hand hebben, ofwel de gender moest van mij wel eerst bekend zijn voor ons. Dus mijn man, mijn jongens en ik wisten al het geslacht van de baby. Ik moet zeggen dat mijn jongens het geheim echt super goed hebben bewaard, letterlijk niemand wist vantevoren het geslacht. We hebben onze eigen gender reveal taart gemaakt, want ja ik bak onze taarten nu eenmaal graag zelf. Daarnaast zijn wij echter ook gek op donuts, en laten ze daar nu geweldige babyshower donuts hebben! Dus hoppa ook even 36 donut

Mijn roots....wat ben ik nu eigenlijk?

Ik ben geboren in Nederland. Ik heb een Spaanse moeder en mijn vader, die helaas vrij jong is overleden, was een Nederlander. Ik heb altijd in Nederland gewoond en ben ook erg Nederlands opgevoed. Toch werd ik vroeger een keer een buitenlander genoemd, en nee dit was geen vreemde op straat die op ruzie uit was ofzo, het was iemand die mij kende en mijn roots kende. Ik was zo verbaasd dat ik bewust de discussie aan ging, want ondanks mijn Nederlandse vader, Nederlandse opvoeding en het feit dat ik in Nederland ben geboren en de Nederlandse nationaliteit heb, was ik volgens die persoon nog steeds geen Nederlander. Volgens de Nederlandse wet ben ik een Nederlander, maar volgens deze persoon niet. Hoewel ik die persoon totaal onbelangrijk vond, vond ik het wel interessant om te weten waarom die persoon dat vond. Conclusie, ik ben geen Nederlander omdat mijn moeder geen Nederlander is. Toch bijzonder niet, dat sommige mensen het kennelijk beter denken te weten dan de Nederlandse wetg